Anmod om rådgivning nu
Private Fagfolk

FC Bayern og Viessmann: Succesfuldt klimapartnerskab forlænget til 2026

Viessmann og FC Bayern forlænger og udvider deres eksisterende internationale partnerskab frem til 2026! Viessmann vil støtte klubben endnu mere med sin ekspertise, løsninger og produkter inden for energieffektiv varme-, klima-, køle- og ventilationsteknologi. Samtidig kommer vi nu også på banen med kvindefodboldholdet: Vi ønsker at støtte FCB's kvindehold på dets vej mod toppen af europæisk fodbold!

På billedet Andreas Jung, CMO FC Bayern og Thomas Heim, CEO Viessmann Climate Solutions.
På billedet ses Andreas Jung, CMO FC Bayern, og Thomas Heim, CEO Viessmann Climate Solutions.
  • Partnerskabet udvides til også at omfatte FC Bayerns kvindefodboldhold

  • Officiel klimapartner i hele verden inden for varmesystemer, klimaanlæg, ventilatorteknologier, vandbehandling og luftrensning

  • FC Bayern-stjernen Thomas Müller er partnerskabets ansigt udadtil

Allendorf (Eder), 6. oktober 2023 - Viessmann og FC Bayern forlænger og udvider deres eksisterende internationale samarbejde frem til 2026. Med øjeblikkelig virkning vil Viessmann støtte klubben endnu mere med sin ekspertise samt løsninger og produkter inden for energieffektiv opvarmning, klimaanlæg, køling og ventilationsteknologi: State-of-the-art Viessmann-varmesystemer, klimaanlæg, kølesystemer og ventilatorteknologier samt vandbehandling og luftrensning vil være tilgængelige for FC Bayern, som en del af klimapartnerskabet.

På denne måde beviser begge partnere, at global topsport og omtanke for miljøet er muligt at kombinere. Et godt eksempel på dette er FCB Flagship Store på Marienplatz i München, som er blevet udstyret med den nyeste teknologi fra Viessmann.

Andreas Jung, CMO FC Bayern: "Vi er meget glade for endnu en gang at have udvidet det partnerskab med Viessmann, som allerede har eksisteret i årevis. Nu er det et globalt samarbejde, og det faktum, at emnet kvindefodbold er blevet tilføjet, beviser de mange muligheder i FC Bayern."

Thomas Heim, CEO for Viessmann Climate Solutions: "At fortsætte vores samarbejde med FC Bayern München og vores engagement i energi- og klimaløsninger er en hjertesag for os. Sammen vil vi således fortsætte med at skabe leverum for fremtidige generationer i de kommende år. Vi er særligt glade for, at vi med Thomas Müller og hans skarpe udtalelser har fået sat ansigt på klimapartnerskabet. Samtidig går vi nu også på banen med kvindefodboldholdet: Vi vil gerne følge FCB's kvindehold på vej mod toppen af europæisk fodbold! Som to stærke brands i et partnerskab lykkes det os som team at øge hinandens bevidsthed og anerkendelse yderligere, især på internationale markeder - og i løbet af dette, vores engagement og fansenes bevidsthed om klimabeskyttelse. Alle medarbejdere hos Viessmann har gjort det til deres mål, deres formål, at blive Global Climate Champions!"

Som officiel global klimapartner sikrer Viessmann ikke kun, at FC Bayern selv udstyrer klubben med klimavenlige varme-, køle- og ventilationsløsninger, men sigter også mod at øge bevidstheden blandt alle fodbold- og sportsentusiaster om de mange måder, hvorpå Viessmanns klimaløsninger kan spare CO2. Ved at kunne bruge FC Bayerns brandrettigheder og de LED-tavler, der er tydeligt synlige i Allianz Arena, kan virksomheden nu også skabe endnu mere effektiv opmærksomhed verden over på de positive muligheder for forandring, som energieffektive og ikke-fossilbaserede klimaanlægsløsninger tilbyder.

På billedet Andreas Jung og Thomas Heim.
Partnerskabet blev udvidet til også at omfatte FC Bayerns kvindefodboldhold.

Om Viessmann

Viessmann, en familieejet virksomhed, blev grundlagt i 1917 som producent af varmeteknologi og er nu en førende global leverandør af energieffektive klimaløsninger (opvarmning, køling, vand og luftkvalitet) og vedvarende energiløsninger. Den integrerede Viessmann Solutions-portefølje forbinder produkter og systemer via digitale platforme og tjenester og skaber et beageligt indeklima for brugerne. Alle aktiviteter er baseret på virksomhedens mission "We design living spaces for future generations". Det er det ansvar, som Viessmann-familien med 13.000 medlemmer står over for hver dag sammen med sine partnere.